søndag den 7. juni 2009

Sådan gjorde jeg.

Jeg fandt en metode til at få lavet mine "dimser". Hvad hedder sådanne egentlig ?

Jeg fandt noget broderi tråd, som jeg samlede som nedenstående billed.

Derefter bandt jeg en lykke rundt om den første. Jeg har her valgt en anden farve, så det er lidt lettere at se hvad jeg egentlig har lavet.

Jeg strammede de to stykker tråd og satte en perle i den røde. Det er vist den sværeste del af hele projektet. Da hullet på sådan en perle jo ikke lige er det største. Derefter en knude over perlen
Så klippes den til i begge ender og vupti her er den så. Den som mange englændere hænger om deres gardiner og hvad de ellers kan finde på.
Mine 4 skulle have været brugt på en lille pude jeg har lavet, ( jeg viser puden næste gang) men desværre glemte jeg at sætte dem på. Sådan kan det jo gå.

Sorry this how to will only be in Danish to many words. SMILE
I made 4 of these because my idea was to place them on a small pillow that I made. Unfortunately I forgot to put them on when I made the pillow. ( I'll show you the pillow next time) Ups this is just the way it goes sometimes right ?

Tak fordi I kiggede med
Thanks for stopping by.

Reiko










1 kommentar:

  1. Very clever Reiko! I have made some tassels in different way. I will try and take some pictures to show you how I make them this week.
    Mercedes

    SvarSlet